Pomoc FAQ

Każdy pracownik lub student ma prawo otrzymania konta dostępu do:

  • sieci lokalnej
  • poczty elektronicznej
  • serwera usług internetowych (WWW, ftp, scp, ssh)
  • Intranetu

Wiecej informacji o kontach można znaleźć w zakładce Konto WSB.

Informacja dla studentów I roku

Informacje na temat kont wraz z automatycznie wygenerowanym loginem i hasłem dostępne są w Dziekanacie. Można je odebrać wraz z legitymacją studencką i indeksem po okazaniu dowodu wpłaty za ubezpieczenie i czesne za miesiąc październik.

Przypominamy, że z konta w sieci WSB-NLU ma prawo korzystać wyłącznie własciciel konta. Zabronione jest udostepnianie konta (np. przez podanie hasła) innym osobom.

Zmianę hasła należy przeprowadzić po zalogowaniu się na swoje konto na dowolnym komputerze na terenie kampusu WSB (komputery z systemem Windows oraz Linux).
Należy jednocześnie wcisnąć kombinację klawiszy Ctrl, Alt, Delete i wybrać przycisk "Zmień hasło". Po wpisaniu w odpowiednie pola aktualnego hasła i dwukrotnie nowego, oraz zaakaceptowaniu klawiszem Enter, hasło zostanie zmienione.

Bardzo ważne zasady, o których bezwględnie należy pamiętać:

  1. Należy chronić swoje hasło: nie zapisuj swojego hasła, zapamiętaj go. Używaj różnych haseł do różnych systemów i usług. Nikomu nie odstępniaj swojego hasła, w szczególności nikomu podającego się za pracownika pomocy technicznej (pamiętaj, że Twoje hasło znane jest tylko i wyłącznie Tobie. Sprawdź, czy nikt Cię nie obserwuje podczas wpisywania hasła. Nie loguj się do komputera, co do którego nie masz pewności, czy nie jest podstawiony przez kogoś w celu nieautoryzowanego uzyskania Twojego hasła. Uzywaj swojego hasła przez krótki czas i zmienaj go regularnie.
  2. Wybierz hasło trudne do złamania: nie używaj wyrazu, które znajduje się w słowniku (polskim, angielskim czy innym). Nie używaj słów potocznych, żargonowych. Nie używaj imion i nazw własnych ani żadnej kombinacji Twojego imienia czy nazwy konta. Nie używaj dostępnych informacji, które mogą zostać powiązane z Twoją osobą (takich jak numer telefonu, numer seryjny dowodu osobistego, prawa jazdy) lub Twoim otoczeniem. Jako hasła używaj kombinacji dużych i małych liter (które są rozróżniane). Zmieniaj hasło na takie, które w żaden sposób nie jest powiązane z aktualnym. Możesz użyć parę słów (z powstawianymi znakami interpunkcyjnymi), zrozumiałą dla Ciebie sekwencję słów lub pierwsze litery słów tworzące dłuższe zdanie. Hasło powinno zawierać minimum 6 znaków , powinno zawierać cyfry i znaki specjalne (!@#$%^&*()[]{};':,. Maksymalne ograniczenia zależą od konkretnego systemu lub usługi.
  3. Nie używaj w haśle polskich znaków (ęóśłżąćń).

 

Powyższe zasady są wymuszane przez system, lecz tylko w niewielkiej części. Wysiłek z Twojej strony zaowocuje większym bezpieczeństwem systemu. Należy pamiętać, iż niebezpieczne hasło pojedyńczego użytkownika może wpłynąć na bezpieczeństwo pozostałych kont znajdujących sie na serwerze.

Zmiana hasła do katalogu Biblioteki WSB-NLU

W celu zmiany hasła do katalogu biblioteki, który znajduje się na serwerze orion.wsb-nlu.edu.pl należy skontaktować się z Wypożyczalnią - w Budynku C.

Jesteśmy tylko ludźmi, więc każdemu może się to przytrafić. By otrzymać nowe hasło, prosimy o kontakt mailowy.

Upewnij się, czy na pewno masz uregulowane wszystkie opłaty. Możesz to zrobić w Intranecie lub pod numerem (18) 44 99 154 (kwestura).

Jeśli mimo braku zaległości konto wciąż posiada blokadę, prosimy o cierpliwość - odblokowanie nastąpi w przeciągu jednego dnia roboczego.

Gdyby po tym czasie blokada nie zniknęła, prosimy o pilny kontakt z nami.

Aby otrzymać tzw. wieczne konto Alumni, proszę wysłać wiadomość ze stosowną prośbą i własnymi danymi osobowymi na .

W tej sprawie najlepiej jest kontaktować się jeszcze przed ukończeniem studiów lub zaraz po graduacji. W przeciwnym wypadku twoje wiadomości ze skrzynki moga zostać usunięte.

WSB-NLU oferuje studentom i pracownikom wygodny dostęp do Internetu z prywatnych urządzeń przenośnych za pomocą sieci bezprzewodowej. Wi-Fi pracuje w standardach 802.11b i g.
Obecnie zasięgiem sieci bezprzewodowej jest pokryty obszar wewnątrz i przed budynkiem B, obszar laboratoriów komputerowych na parterze i pierwszym piętrze budynku C, drugie piętro budynku C, na terenie czytelni biblioteki, na parterze budynku A oraz na I piętrze budynku D.

Budynek Zasięg
A  parter
B  sale B021 - B029
 hall przy wejściu głównym
 skwer przed budynkiem
C  czytelnia biblioteki,
 laboratoria  komputerowe
 hall główny
 II piętro
 sale C126-129
D  I piętro

W celu uaktywnienia dostępu do sieci bezprzewodowej, należy wypełnić formularz, który jest dostępny w Intranecie.

Wszyscy pracownicy i studenci WSB-NLU posiadają konta o adresie:  login@wsb-nlu.edu.pl

Zadeklarowani absolwenci WSB-NLU również posiadają konta o powyższym adresie.

Pocztę można przeglądać za pomocą klienta WWW, programów korzystających z protokołów POP3/IMAP (Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird) oraz po zalogowaniu poprzez SSH z programów: pine, elm, mail.

Więcej szczegółów i dane konfiguracyjne można znaleźć w zakładce poświęconej poczcie.

Zawsze pamiętaj, aby nie dopuszczać do zapełniania skrzynki. Jeśli jednak już do tego doszło, prosimy o kontakt z nami.
Tymczasowo zwiększymy pojemność skrzynki, aby wiadomości mogły zostać przeniesione do kosza. W tym czasie prosimy o możliwie maksymalne wyczyszczenie zawartości poczty, by nie doszło do jej ponownej blokady po przywróceniu domyślej pojemności.

Alternatywnym rozwiązaniem jest zmiana ustawień skrzynki tak, by wszystkie usuwane wiadomości nie trafiały do kosza.

Wyszukiwanie adresów poczty elektronicznej użytkowników sieci komputerowej WSB-NLU jest możliwe poprzez formularz "Szukaj adresu poczty elektronicznej", który jest umieszczony na głównej stronie Intranetu.
Twój adres poczty elektronicznej username@wsb-nlu.edu.pl
Nazwa serwera poczty elektronicznej poczta.wsb-nlu.edu.pl
Adres IP serwera VENUS 195.205.100.200
Adres serwera POP3, IMAP poczta.wsb-nlu.edu.pl
Adres serwera SMTP poczta.wsb-nlu.edu.pl
Adres strony WWW WSB-NLU http://www.wsb-nlu.edu.pl
Adres Intranetu http://intranet.wsb-nlu.edu.pl
Poczta przez WWW http://poczta.wsb-nlu.edu.pl
Adres administratora sieci administrator@wsb-nlu.edu.pl

W razie jakichkolwiek problemów z funkcjonowaniem konta lub poczty elektronicznej użytkownicy sieci komputerowej WSB-NLU mogą liczyć na pomoc ze strony naszego zespołu pod nr tel. +48 18 44 99 480 lub poprzez e-mail: administrator@wsb-nlu.edu.pl 

 

  1. Szablon stopki znajduje się pod adresem - ( http://sigma.wsb-nlu.edu.pl/~stopka/wsb/edytor.html )
  2. Po otwarciu strony powinien pojawić się edytor z wzorem stopki. Jest to zwykły edytor tekstowy, podobny w działaniu do Word'a lub notatnika.
  3. W edytorze należy zmienić tylko dane w lewej tabeli - Nazwisko, stanowisko, telefon, e-mail. W przypadku popełnienia błędu, szablon można zresetować przechodząc ponownie pod adres z punktu 1.
  4. Po zakończeniu edycji należy kliknąć na przycisk "Żródło dokumentu", znajdujący się w lewym górnym rogu strony.
  5. W tym momencie zamiast stopki pownien wyświetlić się kod HTML, należy zaznaczyć całość tekstu ( skrót Ctrl + A ), następnie skopiować ( Ctrl + C )
  6. Skopiowany kod HTML należy wkleić ( Ctrl + V ) jako sygnaturę HTML w programie do obsługi poczty (np. Thunderbird, Seamonkey ). W przypadku programu Thunderbird należy zaznaczyć opcję "Używaj HTML".


Pełna instrukcja zmiany sygnatury dla programu Thunderbird znajduje się pod adresem ( https://support.mozilla.org/pl/kb/sygnatury#w_o-sygnaturkach )